Friday 2 March 2012

HARGA SETITIS AIRMATA

HARGA SETITIS AIRMATA


Kala malam, tika insan sedang diulit mimpi.
Aku tersimpul di atas hamparan lena.
Bayangan masa silam mengoncang damai malam.
Air mata, tanpa sedar mengalir perlahan.
Kekesalan sentap jiwa kotor berkarat.
Aku insan berdosa meratap dosa silam.
Dosa ku pada Mu tak terhitung.
Dosaku pada wali-wali cinta, tangis dalam sepi.
Kurmiakan aku taubat, sebenar-benar taubat.
Hati bagai dicarik hiba tak bertepi.

Pimpinlah aku Ya Rahim, bimbinglah aku YaRahman.
Aku ingin merasa damai di sisi Mu.
Aku tak layak untuk syurga Mu, aku takuti neraka Mu.
Aku dambakan keredhaan Mu.
Peluklah aku dengan rahmat Mu.

Airmata ini terus mengalir tanpa henti.
Ku ratapi bukan kehilangan cinta hamba.
Ku ratapi langkah sumbang penuh jahil dan zalim.
Setiap airmata yang jatuh saksi dosa.
Harga yang tak mampu ku tebus.

Wallahu'alam.......


...ustazpenang...

No comments:

Post a Comment