Thursday 28 July 2011

WANITA

Wanita 

Ketika waktu remajamu
Dipenuhi dengan suka duka kehidupan
Aku yang melihatnya bagaikan ingin berada ditempatmu
Pada ketika itu..
Kau sangat gembira disamping insan-insan tersayang..

Wanita
Kau sangat tabah meniti hari-harimu
Demi keluargamu kau sanggup melakukan apa sahaja
Demi kepentingan dan keperluan mereka
Kau begitu meyayangi mereka

Wanita
Kau begitu cekal dalam menghadapi segalanya
Dimana kau mendapat kecekalan dan keberanian hidup??
Kau telah menerima sesuatu yang sangat-sangat
Menjadikan hidupmu
Bagaikan awan hitam senantiasa menyelubung hidupmu
Tetapi kau tidak menyesalinya walau sedikit pun
Kau tetap setia setia setia dan setia

Wanita
Aku tahu tiada seorang pun yang sebaik dirimu
Semua orang menyukaimu dan menghormatimu
Kau mempunyai sesuatu yang tiada pada orang lain
Kau senantiasa memikirkan mengenai orang lain
Pernahkah kau memikirkan apakah impian dan keinginanmu??

Wanita
Pengorbanan yang kau lakukan tiada tandingannya
Setiap apa yang kau lakukan
Tidak mungkin dapat aku melakukannya
Begitu cekal,,tabah dan kuatnya hatimu..
Kau menjalani segalanya dengan tenang bagaikan tiada
apa-apa yang menyesakkan hatimu..

Wahai Wanita
Seberat mana dugaan yang kau hadapi
Kau tidak pernah mengeluh
Mengapa sesuatu itu berlaku kepada mu??
Kau tidak pernah menyalahkan sesiapa
Tapi aku yang melihat begitu sedih dan pilu
Ada ketikanya aku menangis melihat dirimu
Aku begitu menyanjungimu...
Begitu meyayangimu...mengasihimu..
Aku selalu mendoakanmu...
Ya Allah..hanya engkau yang memahami penderitaannya...
 Wallahu'alam...........
...ustazpenang...

No comments:

Post a Comment