Wednesday 5 October 2011

Awak Cinta Saya Atau Keluarga Awak???

Awak Cinta Saya Atau Keluarga Awak???

Isteri: Awak cintakan saya lebih dari keluarga awak?

Suami: Tak.

Isteri: Kenapa? Sampai hati awak buat saya camni

Suami : Saya ada alasan tersendiri

Isteri : Baiklah saya nak dengar dari hati awak sendiri.

Suami:

✔ Bila saya mula melihat alam dunia, bukan awak yang tolong azankan saya tapi ABAH saya.

✔ Bila saya menangis di tengah tengah malam, bukan awak yang tolong tenangkan saya tetapi EMAK saya tolong dodoikan semula.

Jadi tanpa kesabaran dan kesungguhan mak bapa saya... Siapalah saya?? Sebab tu saya lebih sayangkan keluarga saya daripada awak.

Macam saya cakap sebelum ni, MENYAYANGIMU satu KEHARUSAN akan tetapi MENCINTAI ALLAH dan IBUBAPA saya satu KEWAJIPAN.......

 Wallahu'alam..................




...ustazpenang...

No comments:

Post a Comment