Monday 19 September 2011

TIPS MENCARI JODOH TANPA ''COUPLE''

TIPS MENCARI JODOH TANPA ''COUPLE''

..........(¯`v´¯)

...........`•.¸.•´ ~ ♥ TIPS MENCARI JODOH TANPA ''COUPLE'' ♥ ~

.........(●̮̮̃•̃)..(●̮̮̃•̃
)

......... /█\ ♥/█\

...❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫❤

(`'•.¸ "Habis nnt macam mana nak cari isteri/suami?"

bab nak mencari bakal isteri ni apa susah~

berserah sahaja kepada Allah~

bila MASA sudah sampai~ dapatlah~

(`'•.¸ "Bukan kita kena USAHA ke?"

memanglah kena usaha

tak akan saya nak duduk rumah tunggu orang msk meminang pulak kan?

tapi COUPLE is WRONG

baik kumpul duit~ persiapkan diri dgn tanggungjawab~

pergilah meminang seseorang yang berkenan di HATI

(`'•.¸ "Nanti kena REJECT macam mana?"

dah nak REJECT..nak buat apa?

fikir positif lah~ maybe ada yg lebih baik buat kita

Allah kan tahu apa yg terBAIK buat hambaNYA

kita kenalah REDHA dengan ketentuanNYA

(`'•.¸ "Kalau dah berkenan dkt hati macam mana?"

lagi senang kalau mcm tu~ dah cukup duit & persiapan~

teruslah masuk meminang @ lagi best kahwin terus~

tak payah nak berCOUPLE bagai~ buat maksiat sahaje apa guna~

korang nak masuk SYURGA ke NERAKA r?

kalau belum cukup lagi tu~

simpan lah dalam hati~ cuba test berpa lama korang leh suka kat bdk tu?

maybe perasaan korang tu just CRUSH only~

(`'•.¸ "Eleh~ budget ko baik sangat r? Ramai jer yang couple. Boleh jer aku tgk."

Ye~ Saya tak kata saya baik. Korang yang menilai diri saya ini.

Macam mana korang NILAI or pandang..itu terpulang~

yang penting PANDANGAN Allah terhadap saya nanti bagaimana?

sbb nanti akhirat saya yang kena soal~

kenapa saya tak sedarkan kamu semua?

kenapa saya tak halang or nasihat rakan-rakan saya?

sekarang~ I have DONE my job~

nnt itu antara kamu dan Allah ek~

(`'•.¸ "Mak & ayah restu lah."

Memanglah mak & ayah restu~

tapi Allah restu ke tak ea?

korang FIKIRlah sendiri~

semua diberi AKAL untuk berfikir

saya yakin korang pandai menilai apa yang baik & buruk

ingat lah~ niat tidak memBENARkan cara~

(`'•.¸ perkahwinan tu satu benda yang SUCI

tapi manusia yang mengotori ikatan ini

oleh sebab terlalu mengukut budaya barat

semua benda yang HARAM pun boleh jd HALAL

(`'•.¸ fikirlah wahai RAKAN

kita ni umat akhir zaman

kiamat tu PASTI

kenapa korang tak SEDAR lagi

or korang tahu just buat2 tak tahu saje?

fikir-fikirkan lah~

✿♫•*¨*•.¸¸❤ ✿♫•*¨*•.¸¸❤

❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫
 
Wallahu'alam.............
 
 
 
...ustazpenang...

No comments:

Post a Comment