Wednesday 29 June 2011

Aku Kecewa..............

Aku Kecewa.............. 

 


Aku tidaklah sempurna…
Aku manusia biasa…
Terlalu banyak kelemahan…
Tetapi tidak bermakna aku tidak memerlukan teman…
Aku sangat memerlukan teman…
Untuk menemani dan membantu aku di setiap langkahku..
Untuk memberi tunjuk ajar kepadaku menuju ke jalan-Mu…
Mencari redha-Mu…
Menambah pengetahuanku tentang-Mu…

Aku kecewa…
Adakah aku mengganggu imanmu?
Aku kecewa…
Niatku disalah tafsirkan olehmu…

Ya Allah…
Aku kecewa…
Aku bukan wanita solehah…
Aku tidak sempurna…
Aku tidak sebaik temannya yang lain…
Aku tidak sehebat sahabatnya yang lain…
Sahabat yang pernah dikenalinya…
Aku tahu kami sungguh berbeza…
Ilmu agamaku tidak setinggi Gunung Everest…
Dosaku pula sebesar Bukit Uhud…

Aku terkedu…
Anehnya sikapmu terhadapku…
Aku kecewa…
Sangat kecewa…
Sungguh kecewa…

Salahkah aku?
Ah! Aku buntu!
Tidak akan kubiarkan emosi memenuhi ruang fikiranku!
Tidak akan kubiarkan nasib menentukan jalan hidupku!

Aku akan bangkit!
Untuk menggapai janji-janji-Nya…
Biarlah dosaku setinggi gunung atau pun setinggi bukit!
Aku akan berusaha memperoleh redha-Nya!

Biarlah aku jatuh tersungkur di dunia…
Asalkan aku tidak jatuh tersungkur di Pintu Syurga!
Biarkan aku rebah!
Aku tidak akan mengalah!

Hanya Allah yang mengetahui niatku…
Hanya Allah yang Maha Mengetahui segala isi hatiku…
Hanya Allah yang mampu memahamiku…
Hanya Engkau ya Allah…

Firman Allah S.W.T :

“Sesungguhnya kami akan beri percubaan kepada kamu, sehingga kami buktikan orang yang bersungguh-sungguh dari antara kamu dan orang yang sabar dan hingga kami nyatakan hal kamu.”

(Surah Muhammad,ayat 31)

Allah berfirman lagi di dalam Surah Al-Baqarah ayat 155-156:

“Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang yang sabar iaitu apabila kesusahan menimpa, mereka berkata; sesungguhnya kami ini milik Allah dan sesungguhnya kepada-Nya kami akan kembali.”

Subhanallah……

Wallahu'alam............



...ustazpenang...

No comments:

Post a Comment