Tuesday 21 June 2011

Ya Rabb, Izinkan Aku Jatuh Cinta.........

Ya Rabb, Izinkan Aku Jatuh Cinta.........

Ada pinta dalam bait kata
Ada senandung jiwa dalam syair hati
Ada kerelaan dalam melangitnya rasa cita
Kala cahaya cinta berpendam di taman hati
.
Rabb…
“Ku ingin dia menjadi belahan jiwa
Untuk menyempurna agama
Kala mitsaqan ghaliza telah mematri kami
.
Rabb…
Izinkan aku membisikkan kata
“Aku sungguh jatuh cinta padanya”
Kala senyum bahagia kami merekah
.
Rabb…
Ku berharap meminta
“Tumpahkan barakah-Mu keatas kami”
Dikala ‘ku sentuh jemarinya’ yang  lembut
.
Rabb…
“Semoga kan menjadi taburan pahala”
Kala bahtera kehidupan terlayari
.
Rabb….
Ku menadah jemari
“Jadikan kami sepasang cinta di dunia dan akhirat”
Kala bunga cinta kami bersemi mekar
.
Rabb…
“Semoga mereka akan jadi pelita
Semoga mereka akan jadi lentera
Semoga mereka akan menjadi senyuman bangga
Abi dan ummi nya di Yaumil hisab kelak”
.
Rabb…
Izinkan daku jatuh cinta
Kepada yang layak aku cinta
.
Rabb…
Izinkan daku jatuh cinta
Hanya untuk seseorang
Yang telah diredhai dan diizinkan oleh Mu
.

Wallahu'alam........
 
 
...ustazpenang...


No comments:

Post a Comment